Historia makijażu brwi

Historia makijażu brwi

Na przestrzeni dziejów, makijaż brwi wchodził i wychodził z mody. Od średniowiecza do lat 80-tych, makijaż brwi był popularnym sposobem na nadanie kształtu twarzy. Jego popularność nie jest inna w dzisiejszych czasach. Najnowszym szaleństwem jest dodanie do brwi trochę eyelinera i tuszu do rzęs.

Starożytny Egipt

Podczas starożytnego Egiptu, makijaż brwi był bardzo ważny. Brwi pomagały zwrócić uwagę na oczy. Uważano je za oznakę piękna i inteligencji. Egipcjanie mieli piękne i wyszukane kosmetyki. Makijaże te chroniły egipskie oczy przed intensywnym ciepłem pustynnego słońca.

W starożytnym Egipcie do makijażu brwi używano kohla. Kohl był wytwarzany z minerału zwanego galeną, który jest siarczkiem ołowiu. Minerał ten był mielony na drobny proszek i używany jako cień do oczu. Używano go również do barwienia policzków.

Czerwona ochra była również używana w starożytnym Egipcie jako cień do powiek. Do ozdabiania oczu używano również skrzydeł chrząszcza skarabeusza. Był to symbol religijny.

Egipcjanie używali różnych minerałów i składników do tworzenia makijażu oczu. Składniki te opierały się na wierze, że pigmenty mineralne nasycają użytkownika specjalnymi mocami. Minerały były następnie mieszane z nośnikiem, takim jak tłuszcz zwierzęcy.

Egipcjanie używali różnych narzędzi do makijażu oczu i technik, aby wzmocnić swoje brwi. Niektóre z nich obejmowały spłaszczone drewniane i metalowe patyczki. Używali także drewnianych łyżek i kościanych prętów.

Egipcjanie byli również bardzo ostrożni w kwestii swojego owłosienia na twarzy i ciele. Męscy kapłani wyskubywali wszystkie włosy na ciele i brwi. Golili też całe ciało, gdy zdechł im pies lub kot. Te rytuały były dla nich ważne i miały wartość duchową.

Starożytni Egipcjanie używali również kosmetyków w życiu pozagrobowym. W Dolinie Królów i Królowych znajdują się wewnętrzne korytarze ozdobione freskami przedstawiającymi codzienne życie w starożytnym Egipcie. Znajdują się tam również groby mężczyzn i kobiet. W grobach znaleziono kosmetyki.

Makijaż brwi w starożytnym Egipcie wykonywany był przy użyciu takich materiałów jak khol, który jest rodzajem zielonego minerału, oraz czerwona ochra. Oba te materiały były mielone na drobny proszek. Pigment był następnie nakładany na powieki, pod łukiem brwiowym i na usta.

Starożytni Egipcjanie stosowali kosmetyki również w celach leczniczych. Wierzyli, że pigmenty mineralne i inne składniki makijażu utrzymywały ich skórę wolną od bakterii. Wierzyli również, że kosmetyki chronią przed złymi wpływami.

Średniowiecze

W okresie średniowiecza brwi były głównym przedmiotem zainteresowania kobiet. W okresie renesansu kobiety często malowały brwi, aby uzyskać pełniejszy wygląd. Na początku XIX wieku brwi były mocniej wyskubane. Stanowiło to kontrast z ogolonym wyglądem, który był modny do lat 60-tych.

W starożytnych kulturach greckich i egipskich makijaż brwi był używany zarówno do celów upiększających, jak i religijnych. Kobiety używały czarnego proszku, aby przyciemnić swoje brwi. Starożytni Grecy również pudrowali swoje brwi, aby stworzyć pełniejsze brwi.

Eyeliner był również popularnym kosmetykiem w tej epoce. Starożytni Egipcjanie używali pudrów mineralnych, aby przyciemnić swoje brwi. Malowali też brwi substancjami z węgla i czarnego tlenku. Nosili też mocno podkreślone oczy, co wymagało wydatnych brwi.

Starożytne Greczynki często udawały swoje brwi, używając naklejek z koziego włosia. Używały również zmielonego korzenia lilii do zrobienia pudru do twarzy. Puder ten był również używany do podkreślania czoła.

Egipcjanie byli bardzo przesądni, jeśli chodzi o brwi. Używali czarnego kadzidła do podkreślania swoich brwi. Golili też brwi w żałobie. Używali również śmiertelnie niebezpiecznego koszyczka, Belladonny, aby rozszerzyć swoje źrenice.

Kobiety używały również wazeliny, aby utrzymać włosy na miejscu i dodać im blasku. Kosmetyki były również używane do podkreślania i wybielania twarzy. W średniowieczu kobiety używały kosmetyków jako sposobu na wybielenie twarzy.

W Erze Wiktoriańskiej uważano również, że brwi są najważniejszą cechą kobiet. Było to spowodowane tym, że uważano, iż brwi są najbardziej naturalną cechą kobiecej twarzy. W tym czasie kobiety często zostawały z krzaczastymi brwiami.

Najpopularniejszym makijażem brwi w latach 60. był makijaż brwi ołówkiem. Sophia Loren miała najbardziej rozpoznawalne brwi tej dekady. Ona również zgoliła swoje brwi.

W średniowieczu kobiety musiały nosić odpowiednią ilość makijażu, aby przyciągnąć zalotnika. Brwi były uważane za dobrą oznakę piękna i inteligencji. Ceniono je również jako ozdobę. W późnym średniowieczu kobiety miały długie szyje i płytkie cery. Miały też nisko pochylone ramiona.

’80s resurgence

’80s Makijaż brwi był strzałem w dziesiątkę. Kobiety eksperymentowały z makijażem oczu i często używały odważnego cienia do oczu, aby stworzyć oświadczenie. Nosiły również kolorowy tusz do rzęs i odważne rumieńce.

Lata 80. były erą dużych, krzaczastych brwi. Brooke Shields była liderką tego trendu dzięki swoim odważnym, krzaczastym brwiom. Trend ten był mile widzianą zmianą w stosunku do makijażu z lat 70.

W latach 90-tych również panował duży trend na brwi. Ludzie zaczęli używać kredek, aby uzyskać bardziej równomierny wygląd brwi. Zaczęli również woskować swoje brwi, aby uzyskać jednolity kształt.

W latach 90. nastąpił również powrót chudego brwi. Trend ten był głośny w latach 80-tych, ale dopiero po kilku latach nastąpił jego powrót. W przeciwieństwie do skinny brows z lat 20-tych, ten trend wymaga więcej zabawy z ogonem brwi.

W latach 80. zaczęto również stosować wazelinę jako produkt do makijażu. Produkt ten był popularnym żelem do brwi i był używany przez wiele kobiet, aby ich brwi wyglądały na błyszczące.

Innym trendem w makijażu lat 80-tych było użycie pastelowego niebieskiego cienia do powiek. To było często sparowane z odważnym czerwonym usta. Kolor został zastosowany mocno, i był podstawą w 80s makijaż wygląd. Pastelowy niebieski cień do powiek nie jest najbardziej noszonym kolorem.

W latach 90. nastąpił również wzrost sprzedaży eyelinerów. Kobiety nosiły różne kolory, w tym fioletowy, niebieski, a nawet jaskrawy czerwony. Ten trend wciąż jest w obiegu.

Lata 90. widziały również kilka dużych trendów w makijażu, takich jak jawnie wyłożone usta i francuski manicure. Niektóre gwiazdy nosiły również cień do powiek w swoich brwiach. W latach 90. nastąpił również powrót do trendu szminek w kolorze nude. Kolory te są teraz bardziej naturalne i delikatniejsze.

Istnieje wiele trendów makijażu brwi do wyboru, a jeśli jesteś na rynku dla nowego wyglądu brwi, ważne jest, aby znać swoje opcje. Jeśli nie jesteś pewna swojej gry w brwi, zawsze możesz skorzystać z procedury microblading, która wzmocni Twoje naturalne brwi.

W latach 90-tych również wiele ikon przyjęło ultra cienki wygląd brwi. Do tych gwiazd należały Kristie Streicher i Angelina Jolie.

Trend Instagram brow

Pomimo popularności Instagram brows, trend ten nie pozostał bez kontrowersji. Są tacy, którzy widzą w tym trendzie oznakę wydepilowania kobiecych brwi, a inni widzą w nim modę, która wkrótce zostanie zmieciona przez młodsze pokolenie. Przemysł kosmetyczny zareagował wzrostem sprzedaży, ale wpływ branży na brwi na Instagramie nie został jeszcze określony.

Instagram brows zostały po raz pierwszy spopularyzowane przez artystę makijażu Erosa Gomeza. Zamieścił on edytowane zdjęcie na Instagramie i trend się rozpoczął. Ponieważ coraz więcej kobiet było fotografowanych z przyciętymi brwiami, stało się to trendem dla kobiet, aby narysować własne brwi, aby wyglądać jak Kylie Jenner. Był to również sposób dla influencerów urody, aby eksperymentować z awangardowym makijażem.

Niektórzy sugerowali, że ten trend jest wynikiem nostalgii Y2K. W latach 2000, kobiety uprawiały pomarańczową sztuczną opaleniznę, asymetryczny makijaż i minimalne brwi. Szaleństwo Y2K doprowadziło również do powrotu kultowych programów telewizyjnych, takich jak Sex and City.

Beauty influencerzy, tacy jak Laura Lee, również wskoczyli na Instagrama brwi bandwagon, hashtagując go #Instagrambrows. Udało im się zdefiniować nowy trend w brwiach, który jest zarówno możliwy do noszenia, jak i awangardowy. Trendowi pomogło również wzniesienie się Kylie Jenner w branży kosmetycznej.

Beauty influencers nadal odgrywają ważną rolę w trendzie na brwi, ponieważ stali się wiodącym źródłem inspiracji dla brwi. W ciągu ostatniego roku, 282 miliony selfies zostały przesłane na Instagram. Według L’Oreal, wzrost ten wynika z “kultury selfie”, która stała się popularna w mediach społecznościowych. Na początku lat 2000 przemysł kosmetyczny zaczął sprzedawać serum i balsamy, a także microblading. Ponadto YouTuberzy i celebryci z Instagrama zastąpili gwiazdy, które były sławne w oczach nastolatków.

Instagram brwi wkrótce będą trendem w makijażu, który będzie tak popularny jak doe-eye rzęsy Twiggy w latach 60-tych. Będzie również tak zdefiniowany, jak chude brwi Mae West w latach 30-tych. Podczas gdy przemysł kosmetyczny nie określił jeszcze dokładnego wyglądu, Instagram brows z pewnością będzie głównym trendem w nadchodzących latach.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *